• YouTech
  • YouTech
  • YouTech

YouTech schrijft over alle leuke dingen die met techniek te maken hebben. Dit doen ze op de website, in het YouTech Magazine (oplage 55.000), op social media en YouTech laat het ook nog eens zien op allerlei evenementen zoals LEGO World en Monster Jam. Dat doet YouTech omdat het allemaal met techniek te maken heeft en ze jongeren tussen de 10 en 15 jaar willen inspireren om later iets in de techniek te gaan doen.

Ik ben in 2013 gestart als webredacteur bij YouTech waarbij ik dagelijks blogs publiceerden op YouTech.nl en zocht naar evenementen die geschikt waren voor onze agenda. Met succes. De bezoekersaantallen namen toe, net als het aantal inschrijvingen voor ons magazine. Dit kwam niet alleen door de blogs maar ook omdat we gestart zijn met een online marketingcampagne op Facebook, Twitter en Google. Onze blogs werden doorgezet naar social media en doormiddel van social advertising zorgde ik ervoor dat de juist blogs bij de juiste personen terecht kwamen. Dit zorgden voor een enorme stijging van de website statistieken en ons bereik op sociale netwerken waardoor wij als YouTech nu een groter publiek bereiken dan ooit.

Daarnaast assisteer ik YouTech op evenementen zoals LEGO World, Monster Jam en de Shell Eco Marathon waar wij doormiddel van een stand wederom jongeren enthousiasmeren voor techniek. Tevens regisseerde en monteerde ik de registratie van de workshops van de online uitvindwedstrijd Yougi Zoekt.

 

1 Comment

  1. Rick Thijssen YouTech magazine nieuwe stijl · Rick Thijssen
    25/09/2015

    […] hier zojuist vers op de deurmat, het YouTech magazine nieuwe stijl. In de afgelopen maanden heeft YouTech druk overleg gevoerd met verschillende uitgevers om het YouTech magazine samen met hen uit te gaan […]

    Reply

Leave a Reply