• Colin, Creative Organisations Linked in Networks
  • Colin, Creative Organisations Linked in Networks
  • Colin, Creative Organisations Linked in Networks

Colin staat voor Creative Organisations Linked in Networks. Het is een netwerkorganisatie voor de creatieve industrie in Noord-Brabant met speciale aandacht voor Breda en Tilburg. Het doel van Colin is het bevorderen van cultureel ondernemerschap doormiddel van workshops, denktanks, seminars en netwerkevenementen. Er worden continu bruggen gebouwd tussen cultuur, economie, ruimte en maatschappij. Colin opereert op het snijvlak van onderwijs, overheid, ondernemen en onderzoek en is daardoor niet alleen een kennisinstituut maar ook een nuttige spil in het Brabantse culturele web.

Als projectmedewerker van Colin was het mijn voornaamste taak om doormiddel van evenementen en online content cultureel ondernemerschap aan te jagen. Doormiddel van denktanks bracht ik ondernemers, overheid en onderwijs bij elkaar om samen praktische oplossingen te vinden voor alledaagse (maatschappelijke) problemen. Dit leidde niet alleen tot spannende nieuwe inzichten maar ook tot nieuwe samenwerkingen en een uitbreiding van persoonlijke netwerken. Tevens was aan mij de eer om Colin te presenteren tijdens de jaarlijkse Bredase Cultuurnacht.

De website diende als platform om onderwijs, overheid en ondernemers in kaart te brengen, ze te informeren maar ze vooral ook aan elkaar voor te stellen. Om die reden waren medewerkers van Colin actief als bloggers. Met mij als aanjager werd de nieuwsbrief drastisch op de schop genomen, werd het CRM systeem effectiever gebruikt en werd er voor het eerst actief gecommuniceerd op sociale netwerken als LinkedIn, Twitter en Facebook.

Leave a Reply